Wypadanie włosów

Mało kto zdaje sobie sprawę, że same witaminy to jedynie zalążek tego, co powinno być dostarczane włosom, aby rosły mocne, piękne i błyszczące.

Gdy myślimy o cząstkach jodu, miedzi czy żelaza w pierwszej chwili łączymy je z przemysłem metalurgicznym, nie z włosami. Tymczasem zarówno te, jak i szereg innych minerałów jest niezbędny włosom, skórze i paznokciom, aby rosły zdrowo i zachwycały kondycją. Minerały i witaminy stoją na równi jeśli chodzi o zapotrzebowanie organizmu. Stanowią one istotną część procesów przemiany materii, a ich niedobór prowadzi do zaburzenia równowagi w ciele i może być przyczyną wielu chorób oraz pogorszenia wyglądu cery lub włosów.

Niedożywienie, a zwłaszcza niedobór białka, aminokwasów oraz niedobór żelaza i cynku, może powodować wypadanie włosów na całej powierzchni głowy. Jest to tzw. łysienie rozlane. Cierpią na nie najczęściej osoby poddające się ostrym kuracjom odchudzającym, które ograniczają dzienne spożycie do 700–1000 kalorii. Groźne dla włosów są też tzw. diety jednoskładnikowe (monodiety), np. niskobiałkowe/ bezmięsne itp. Niedobór żelaza i cynku, choć jest powodem wypadania włosów, nie musi się ujawnić w postaci anemii.

Zalecamy: Nie stosuj bez porozumienia z lekarzem cudownych diet odchudzających. Jeśli chcesz zgubić kilka kilogramów, ogranicz jedzenie słodyczy, jedz dużo warzyw, gimnastykuj się, chodź na spacery itd. Od wczesnej wiosny przyjmuj preparaty wielowitaminowe, które wyrównają niedobory witamin i minerałów.